lördag 6 juni 2009

Hetsig? Jag? Pytt!

När man är en sån hejare på att lösa melodikrysset och ändå har ett tusenbitarspussel på bordet kan man ju förena nytta med nöje, tänkte Lammet.
För varje nyckel i krysset var hon TVUNGEN att lägga minst tre bitar på pusslet (som märkligt nog råkade vara ett Sverigepussel, med landskap och landskapsblommor i kanterna). Konstigt nog blev resultatet tillfredsställande. Pusslet blev nästan klart och bara två melodifrågor förblev olösta.
Lammet gav sig ut på promenad och återvände vid halv tre, hungrig som en varg.
Hittade spagetti/haloumi/quornbitar-rester och värmde detta tillsammans med röd paprika, en pannkaka och en quornfilé. Och crème fraiche med saffran och tomat.
Fin pytt! Men den tålde inte att bli förevigad och presenterad på bloggen.
Förresten blev den uppäten snabbare än killingarna i sagan.

3 kommentarer:

  1. Två frågor:
    1. Vad är haloumi?
    2. Är du veggo?

    SvaraRadera
  2. På a svarar jag god ost och på b NEVER! Men efter förra sommarens tre matförgiftningar har jag blivit lite köttfeg. Dessutom är quorn supergott, har aldrig gillat kyckling och är skeptisk mot malet kött. Så en tacker för quornets födelse. Har hon provat själv?

    SvaraRadera
  3. Jo tack, quorn äts flitigt så fort Freddan inte är i närheten och jag tvingas laga mat. Jag är ju en sån där som börjar gråta om jag måste steka kotletter eller på annat sätt tvingas peta på otillagat kött. Bläääh! (fast äta det går bra. Super well done, alltså!)

    SvaraRadera