lördag 24 april 2010

För övrigt lotsade jag Bob Hansson idag

Bäste Bert, du är inte bara klok, du är ju faktiskt gammal också, någon lammunge är du då inte... Det känns oerhört betryggade att ha dig i flocken då du förmodligen prickar in profetia på profetia. Naturligtvis ska jag flytta, har fått tag i ett nytt tillhåll, nästan lika låst som här, med en ny dåre till granne, faktiskt med nazisympatier och därtill hustrumisshandlare. Det enda jag behöver förändra är att låsa lägenhetsdörren lite oftare... Fanskapet har köpt en ny bil, en volvo herrgårdsvagn från -80, vilket tydligen är förmånligt skattemässigt. Men färgen.....Tro det eller ej men den är SS-brun. Jag får väl bli en sockersliskig odd molly-tant för att kompensera upp kvarteret. Det blir inte bara dyrt utan även naturvidrigt. Men balansen måste till varje pris upprätthållas. Inte sant? E

1 kommentar:

  1. Det stämmer bra att jag inte är något ungt gödlamm utan är mera att jämföra med en gammal övervälgödd galtagris.
    114,5 Kg visade vågen när jag för några veckor sedan var på allmänn hälsoundersökning.
    Mitt BMI är katastrofalt högt liksom mitt blodtryck som ibland rusar upp i runt 180 knutar.
    Något flockdjur har jag ju aldrig varit, har alltid hållt mig på lagom distans till vad sorts flockar det än rört sig om. Ja, något utfall då och då har det ju förstås blivit då flockarna har tagit ut fel färdväg.

    Så, du ska bli granne med en hustrumisshandlare, det låter mer som att det är en MENA-kamelkusk. Du får akta dig noga för din nye granne så att du inte blir haffad till haremsdam, deras kultur/religion ger dem äganderätt till allt lösspringande kvinnfolk de träffar på inom reviret.
    Den SS-bruna sosse-Volvokombin från 1980, som "Faenskapet" har köpt, har i år fått veteranstatus och är därmed vägskattebefriad.

    När någon skriver eller säger "Bäste" före tilltalsnamn så är det läge att dra öronen åt sig. Så för att bevara balansen: Bästa Elin, vad är det som grumlar dina tankar?

    SvaraRadera