söndag 24 maj 2009

Quelle surprise!

Mindre bra är att fästingen jag plockade bort från mitt vänstra knä i förrgår, lämnat en röd blaffa efter sig. Dock inte större än en enkrona den här gången. Förra sommaren ignorerade jag en fläck av storlek tusenlapp, på låret, några veckor. Definitivt borrelia konstaterade läkaren, på fem meters avstånd. Har varit makalöst trött i helgen, somnade halv tio igår, var vaken mellan halv åtta och åtta, samt mellan elva och halv tolv idag. Sov igen till tretiden då jag tog en mycket liten promenad och hamnade i stadsparken där det vankades musik minsann. En ungdomsorkester, modell blås, som bland annat hade den goda smaken att spela signaturen till The Simpsons. Synd att inte A var med, han har sjungit in den på min telefon. Ensemblen kom från Enköping. Extremt liten publik redan från början och tyvärr började det dessutom regna. Den där scenen i stadparken är snygg men löjligt låg. Ett barn, i ettårsåldern, lyckades nästa kliva upp på arenan alldeles själv. Så bygger man i Västervik. Unos torn, nya skärgårdsterminalen, Visans Hus (det bidde inte ens en plugg). Mina förhoppningar och stora förväntningar riktas nu mot Mejeriet. Det blir nog succé. Det måste bli succé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar