tisdag 11 maj 2010

Gamla ovanor



(skrev en text och vann en stockholmsresa med boende på Elite Palace Hotell. De hade superfina papperskorgar)

Jag måste alltid låtsas att jag glömt bort avlarmningskoden när jag kliver in på jobbet och är först. För att i grevens tid skaka fram den ur skallen och lyckas slippa välkomna vaktbolaget.

Jag river upp mina nagelband, men det är inte det värsta. Jag låter bli också, och så fort fingrarna är i toppskick är jag tvungen att krafsa fram blod igen.

Jag låter alltid dammsugaren stå framme, utan att någonsin använda den.

Jag gör aldrig färdigt saker. Till exempel tvättar jag, och hänger tvätten och tar in den i lägenheten, men längre än så kommer jag inte. Det är nog därför jag nästan alltid har samma kläder på mig. Kan inte erinra mig att jag ens kollat i garderoben de senaste veckorna.

Jag vägrar ta på mig vinterskor, har mina vår/höst-skor funkat till den 26 februari ska jag banne mig inte behöva ta fram de rejäla doningarna för en liten snöstorm. Aldrig. Så har jag varit förkyld också.

7 kommentarer:

  1. Jo, det kan nog ta emot för en miljöpartist att dammsuga då det finns möjligheter för att det är kärnkraftsel som driver elmotorn.
    Men du kan ju som god MP tänka mer positivt genom att tro att det är brun och skitig brunkolskraftsel du förbrukar.
    Men jag misstänker att du som inbiten MP använder sopborste och tillhörnade skyffel för att röja väg.
    Ja du Elin, det är inte lätt att vara lat även om det inte är så ansträngande.

    SvaraRadera
  2. Du är klok som en tbv-are. Så sant, "det är inte lätt att vara lat även om det inte är så ansträngande..."
    När blir det västerviksbesök då? Jag har en del luckor fram till fredag, ses? E-line

    SvaraRadera
  3. Tänk, jag tyckte aldrig att tbv-arna var särskilt kloka, ja förutom du då.

    Västerviksresan ja, du jag har tänkt mig att den blir av någon gång under första halvan av Juni, då när allt lövverk är utslaget och våren övergått till försommar.
    När öppnar slottscaféet på Gränsö, tycker de har hyfsat bra bakverk och så ligger det ju skönt till.
    Förresten har du varit på caféet i Toverum, härligt och lite annorlunda ställe mitt ute i ödemarkerna söder om Västrum, dit måste du ta dig.

    Snart så/Bert

    SvaraRadera
  4. Jag ska på apokalypsturné 14-17 juni, sen blir det sessans bröllop några dagar. Så gärna på någon av kanterna. Tofverum har jag tagit mig till några gånger, dock ej klövledes, det är finfint!
    Gränsö ligger bättre till, särskilt nu när de har hoppat över strandskyddet och man kan få se en pool vid vattnet. Hör bara av dig så ska vi ha en riktig skrattfest! O hoj!

    SvaraRadera
  5. Ursäkta en fårskalle. Mina tripper infaller ju under andra halvan av juni....

    SvaraRadera
  6. Vad nu, har du blivit religiös, ja sådant kan ju komma snabbt. Är du bliven Zoroastrisk, jude, kristen eller muslim. Om du ska på någon av dessas apokalypsturner så lär du ju inte komma levandes tillbaka. Men sessans bröllop sänds kanske både ovan där och där nedan så du riskerar nog inte att missa detta tokeri trots apokalypser.
    Men du, då får vi se till att skrattfesten blir av innan du går hädan i rök och eld.
    Gränsö blir utmärkt!

    SvaraRadera