torsdag 13 januari 2011

Words, words, words

Undrar om inte "köttklister" och "shabby chic" står som segrare av 2010 års modeord.

Här sitter jag och funderar över min paradoxala upptäckt, nämligen att övervägande delen av klädkedjornas varor ser ovanligt shabby chica ut, medan det som beskrivs som just shabby chic ser ovanligt nytt ut.

En annan sak som slagit mig är att man antagligen inte ska haspla ur sig ord som "styckmord" innan det är bevisat att offret levde under sågandet och skärandet.
Om nu så skulle vara fallet skulle jag nog kalla det för stympning rätt och slätt.

Fröken Chic

2 kommentarer:

  1. Hmmm.. Vad är köttklister? Det har jag missat. Är det kanske en väldigt fet tjej som absolut vill hångla och som vill följa med hem?

    SvaraRadera
  2. Skulle det ju kunna vara...
    Menar du att du missade förra årets aha-upplevelse, "Va? Är inte påläggsskinkan skuren i ett enda stycke? Är det sammanfogade bitar, GUUUUUUD vad äckligt!"
    Själv tycker jag att det inte är så dumt att använda så många delar som möjligt istället för att slänga nöffdelarna för att de inte är tillräckligt stora för att bli hela, stora, skivor att hyvla till medvetna (HA HA HA) konsumenter.

    SvaraRadera