torsdag 2 april 2009


Vår fina Västervikstidning. Det är den nedre rubriken som är aprilskämt. Den övre allvar.




Är det bara jag som blir så makalöst trött när det blir vår? Det känns som om solen suger musten ur en, inte alls som om den skulle vara något livgivande. Jag gillar inte värme eller för mycket solsken, men i april går det an. Mest för att det krävs för att gullvivorna ska sätta fart ute i Lillbäcken.
Efter att ha tjatat på var och varannan människa har jag äntligen fått tag i en flytväst till Assar. En Pelle på DK-data visade sig villig att sälja en till mig för 75 kronor. Fick ett sms från Martin nyss. " Fin väst. Lite liten bara". Men det här med att fråga folk, det har bland annat resulterat i huset jag hyrde på Nyhagen, torpet på Lillbäcken, kanadensaren jag lyckades köpa i höstas, ett antal fina lägenheter och en hel del sjöjungfrur (hur skriver man sjöjungfru i pluralis? Anyone?).

Ikväll är det QUIZ, Mia och jag får nog köra ensamma, men hellre det än när man har med sig någon som insisterar på att Svenskt Näringsliv leds av Michel B Tretow, eller att ett visst slag kallades Slaget vid Malaga. Det gick inte så vidare värst bra på tisdagsquizzen, på Harrys. För många kramrockfrågor för vår smak. Men ikväll är det allmänna frågor, det brukar gå bra. Och laget heter? The kristet ölseende (en utvecklinga av det tidigare laget Moralens Väktare).

Det är kul att kursivera.

E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar