onsdag 22 april 2009

Så mycket fint jag fick!


Jag bara måste visa er den alldeles ljuvliga "Save the fish" som den förtjusande Cecilia Levy är mamma till. Cecilia är gift med min kusin Mattias, det har hon varit länge, men vi har inte träffats förrän vi strålade samman på bror Ivars vernissage i Sigtuna. Hon är inte bara en förtjusande konstnärinna, hon är en förtjusande uppenbarelse också. Se själva!

http://www.cecilialevy.com/

Så här kommenterade jag bilden när jag hittade den på Facebook, och det var kärlek vid första ögonkastet.
"Mycket fin. Får mig att tänka på när vi hade David Bowie-fest och en fiffig Elisabeth av någon anledning hängde på sig två döda fiskar. Vi bodde lite halvt om halvt kollektivt på den tiden och alla hade katter (Mymlan, Villa Franca, Ronny, Gäddan, Stiga, Musli, Jelly), Elisabeth var mycket populär den kvällen. Särskilt Ronny hängde henne i hasorna. Fiskarna var inlindade som den här. Kanske är det Ronny som fick sin dröm uppfylld till sist. Det är en väldigt behaglig och lycklig bild. Även om katten skulle ta en tugga. E"
Jag fick den! Fick! Tusen tack! Elin

Och Assar hade hittat både två sjöjungfrur (Topsy och Angelique) och en drake, Martin överraskade stort med en ursnygg oljelampa och mor och bror hade asat kring på en riktigt snygg vilstol att ha vid torpet. Damien Rice var jag inte ens bekant med innan englandspresenten dök upp, tack Eva, Tim, Ziggy och Charlie! Tack alla andra, ni gör det svårt att sluta älska att fylla år... 21 april forever! E

2 kommentarer:

  1. oj, tack snälla du för de orden (lätt rodnad sprider sig). Glad att höra att du blivit ordentligt firad!

    ps. Du har verkligen en gudabenådad skrivartalang - jag skrattar högt åt dina små berättelser. Funderar du nånsin på att ge ut nåt?

    SvaraRadera
  2. Tack tack, nja jag har en del i pappersbuntar och i datorn, ibland tycker jag att det blir bra men jag har inte tålamod att skriva något längre stycke och jag gillar själv inte att läsa noveller. Utom Jonas Karlssons förstås. Jag är ju arbetslös så jag kanske skulle lägga lite mer tid på skriverier, tack för uppmuntran! Idag ska jag på coaching på AF. Om jag överlever det, och om hon överlever min uppladdning, kanske det blir en liten story här till kvällen. Hej

    SvaraRadera