måndag 13 april 2009

Den däringa CJ

Hur kan man vara en så komplett och vacker och kul och fiffig överdängare som den här mannen? Tänk för några år sedan fick jag tag i en biljett till Visfestivalen, och CJV skulle uppträda. Jag tror han var den andra artisten som äntrade scenen, i kvällsolen. När han var färdig, och det var flera timmar kvar av festivalkvällen, kastade jag mig ut ur ruinen, sprang hem och efternjöt spelningen. Jag kunde helt enkelt inte se någon annan kliva in på scenen efter honom. Nu har jag läst Kunzelmann & Kunzelmann. Han kommer inte i sämre dager precis, den däringa CJ. Nä ger er i kast med att ta er an karl, hans musik, hans böcker och helst hela hans uppenbarlse. Suck.....

http://www.youtube.com/watch?v=OrjG0o803bc

"7/9 2006 Hejsan!

Jag såg det MAKALÖSA framträdandet i Västervik i somras. Faktiskt blev jag så euforisk att jag rusade ut från ruinen för jag vill aldrig aldrig mer se någon annan beträda scenen. Hå hå ja ja. Detta underbara raljerande dessutom....Nåväl, min lilla fråga handlar om hur en av låtarna presenterades. En favoritlåt som låter som Sten och Stanley på speed. Vilken var det? För övrigt arbetar jag på Västerviks musikbibliotek, eller Vissamlingarna som det än så länge heter. Det blir en hel del bra musik spelad när fröken E sitter vid lånedisken. > Mycket mycket inställsamma hälsningar från Elin"

mailto:info@vallgren.nu
till mig

07 sep
"Hej Elin,och tack för dina inställsamma hälsningar.Låten du undrar över heter "I provinsen" och är titelspåret på CD:n med samma namn.Hoppas du kommer på fler konserter. Vi spelar tex i Växsjö den 25 november, på teatern där (Palladium? eller nåt liknande) Smickrade hälsningarCJ"


Man kan höra mängder av låtar på www.vallgren.nu bland annat I provinsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar