onsdag 1 april 2009

Uppklädd i Sigtuna

Min fenomenale bror hade sin vernissage i helgen.
Stickgurun håller till i Kulturgården några helger framöver.
Som jag velade innan jag åkte upp. Vad skulle jag ha för kläder?
Jag tänkte undvika att se ut som Pappa Pellerins dotter och avstod därför från för många färger. Bara svart blus, gröna skor och vinröd kjol med rosa blommor (Fröken Gris, snart 38). Anledningen till att det blev kjol var att mina svarta byxor var lite trasiga och behövde skylas.

Nu finns de inte längre, jag fick slänga dem i Täby.
I skicket mycket trasiga.

Jag var nästan säker på att jag skulle ta dem till skräddaren.
Men sen insåg jag att minsta lilla sak jag kunde avvara från packningen skulle spela roll.
Undrar hur det kunde bli så extremt tungt egentligen?

Till saken hör att jag hade en för kort tröja under blusen, som kröp uppåt hela tiden, och byxorna knäppte upp sig.
Därtill obehaget av drag och lösa trådar.
Ivar verkar dock imponerad.
Det är väl som att bära saker antar jag. En bare gör´t










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar