måndag 13 april 2009

Jesus Maria jag är en Hemul


Gjorde ett sånt där test man springer på i facebook. Det verkar stämma märkligt nog, jag blev en hemul. Beskrivningen har bara en tveksamhet, och det är det sista påståendet, att jag skulle ha svårt att skaffa nya bekantskaper. Gud bevars, mamma och jag kom fram till att det enda jag skulle kunna göra för att komma ur alla lösa bekantskapers klor skulle vara om jag flyttade till en annan ort, och höll tyst.
Här följer Hemulens egenskaper:

Dödens took the Vilken muminfigur är du mest lik? quiz and the result is Hermulen
"Du är något av en enstöring som gillar att samla på udda saker. Du har förmodligen en minst sagt speciell klädstil. Ingen tycker dock illa om dig utan respekterar dig för den du är även om du ofta har svårt att få nya kontakter."
Jag samlar på osmakliga vykort, sedan över femton år tillbaka (ni vet med gulliga katter i fina miljöer till exempel), sjöjungfrur (minus Ariel och den lille havsfruen), blomsterlönnar (även kallade klockmalva), felstavningar och syftningsfel (främst i menyer, grillad abourgin exempelvis) med mera med mera. Dagens klädsel, stickad mångfärgad väst, "fröken gris-kjol" (lila med rosa blomor), beiga (!)skor, randig vit skjorta, randiga svart/grå strumpor, jeansjacka och sportig rygga.......
Jag hade trott att jag skulle ha blivit en Gafsa faktiskt. Undrar vad Ivar skulle bli? Inte smujken iallafall (Assars uttal av Snusmumriken, Hubbabba var muminpappan och så var det fniff förstås. Det var tider det, när A var två år och talade med finlandssvensk brytning och sa: "Jag hatar kvinnor och hör sen!". På dagis).

Punkt slut stjärnstopp

2 kommentarer:

  1. Jag tippar på bisamråttan.

    SvaraRadera
  2. Måste bara påpeka att det är fruktansvärt pinsamt att nån som gör sig ett sånt besvär med att fixa ett quiz inte kan stava till Hemulen...

    Vänliga hälsningar från
    Mumrik/Snorkfröken

    SvaraRadera